05 March 2008

Masam macam CUKA...



Kawan-kawan semua…awat dok masam muka tuh….tak usah masam nanti cepat tua.Kita ni kalau boleh senyum-senyumlah selalu.Bila senyum kan manis muka tu.Tak percaya...ha sekarang pergi kat cermin try senyum.Tapi janganlah senyum seorang-seorang kat tengah orang ramai sudahlah.Kang ada orang kata awak tu orang gila..hehe

Kat sini saya nak citer sikit.Saje je nak hilangkan,stress,bosan and tension.Ceritanya macam ni…
Satu hari tu Ruzila ada bawa boyfriend dia balik kampung.Nak kenalkan kat nenek nya lah kononnya.
Ruzila ni memang dari kecik dibesarkan oleh neneknya.Mak ayahnya dah meninggal masa dia kecik lagi.Sampai saja di rumah,boyfriendnya yang bernama Kamarul diperkenalkan kepada neneknya."Handsome jugak bakal laki cucu aku nih"…desus hati kecil Nek Jah.Kemudian,Ruzila dan neneknya ke dapur bagi menyediakan makan malam mereka bertiga.Kamarul pula dibiarkan keseorangan di ruang tamu.Ye lah orang laki buat apa nak tolong masak memasak ni.

Dalam keseorangan tiba-tiba Kamarul terpandang semangkuk kacang di atas sebuah meja di sudut tamu.Apa lagi.perut pun sudah berkeroncong.Habis kesemua kacang tu dimakan satu persatu sampai licin dibuatnya mangkuk tersebut.Berselera sungguh gamaknya.Ye lah kacang cap jempol kata kan.Sudah tu,Nek Jah dan Ruzila pun naik ke ruang tamu setelah siap menyediakan juadah makan malam mereka bertiga.Menyedari kehadiran Nek Jah,Kamarul pun berkata…"Sedap la nek..kacang nenek ni..kat mana yerk nenek beli?Boleh gak saya beli nanti…"

" Owh kacang tu…tak de lah,mana ada beli…ada anak-anak jiran sebelah kasi aku coklat....banyak….Aku ingatkan coklat semata…jadi aku amek lah..Sekali aku makan ada kacang kat tengahnya..Keras pulak tu..Jadi aku buang lah .Aku makan coklatnya aja..Kacang nya aku letak kat dalam mangkuk atas meja tu…"
Jangan marah…senyum2lah

0 comments:

 

Ketenangan hati

Bicara Penulis

Bicara Penulis

Hasil tulisan

Hasil tulisan

Berlewaran di Bumi Sahara Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template